Selasa, Januari 27, 2009

gerhana matahari pada 26.1.2009!(hari pertama tahun baru cina)

saya telah kehilangan peluang untuk melihat fenomena semula jadi ini.
bukan saya lupa atau sebab lain yang menimbulkan masalah tersebut.

saya tidak dapat mengikuti fenomena ini disebabkan hari hujan di kawasan sibu.
mana dapat lihat ni pada hari hujan kerana matahari dikepu oleh awan yang gelap lagi tebal.
lagipun,sibu yang mengalami masalah banjir ini telah mematahkan hasrat orang ramai di sibu untuk menonton ciptaan mulia alam semula jadi ini.

fenomena kali ini luar biasa disebabkan berlaku pada hari pertama tahun baru cina.
jadi,saya mesti tunggu 38 tahun lagi baru dapat melihat fenomena ini.
saya berasa cemburu kerana orang ramai di kawasan lain dapat mengikuti kejadian semula jadi tersebut!

Tiada ulasan: