Khamis, Jun 05, 2008

bila saya menulis blog!

rancangan blog yang disiarkan di rtm
menarik perhatian saya berhasrat menjadi seorang blogger.
menjadi seorang blogger yang berani bersuara, berfikiran waras,bertanggungjawab,
dan mengubah fikiran para pembaca saya ke arah mantang,
serta memberi ruang yang luas untuk pembaca blog saling bertukaran pendapat.

jangan sangka semua blogger tulis sembarangan.
kebanyakan blogger adalah berkas wartawan.
mereka sudah biasa menulis sesuatu perkara mengikut fakta dan bukti yang diperoleh.
cuma blog mempunyai kebebasan dan ruang bersuara lebih luas daripada media massa.
mereka tidak akan dipengaruh oleh orang lain dalam penghasilan blog.

saya bukan wartawan.
saya cuma orang biasa.
tiada apa-apa yang luar biasa.
saya cuma memengang prinsip neutral dalam politik dan agama,
dan mempunyai nilai moral yang tinggi.

jadi,saya tidak akan meluang suara yang memihak sebelah.
ada kelebihan,saya puji;ada kelemahan,saya suarakan.
nikmatilah blog saya!

Tiada ulasan: