Sabtu, Julai 19, 2008

jangan pergi kl?kerana jalan besar pun susah jalan?

saya akan lawat ke genting pada 23.7.08.
perkara yang saya bimbang bukan pasal wang.
yang saya risau ialah kesesakan lalu-lintas.

kesesakan ini adalah luar biasa.
keadaan ini disebabkan oleh perbuatan manusia.
kerajaan mengata operasi sekatan yang diadakan ini atas sebab keselamatan parlimen.
mahu mengelakkan tunjuk perasaan secara besar-besaran yang dianjurkan oleh anwar-pihak pembangkang.

saya tidak tahu keadaan ini akan dialami dalam lawatan saya tak.
harap-harap jangan berlaku atas orang yang tidak berkenaan.
ini bukan menyusahkan orang awan yang lalu lalang.
malah pembaziran petrol juga berlaku secara berleluasan.
kerana empat jalan hanya satu jalan dibenarkan jalan sahaja.

pandai-pandailah sendiri apabila mengurus kesulitan rakyat jelata sebelum kemarahan dan api rakyat tertimbul.
kesabaran manusia tidak seluas tuhan yang mahabesar itu.
harap saya dapat ucap selamat jalan kepada kesesakan lalu-lintas dan bukannya selamat tinggal.
genting highlang,kamu sambut baik kedatangan saya tak?

Tiada ulasan: