Jumaat, Julai 04, 2008

ramalan saya terhadap kes liwat.

saya meramal 3 kemungkinan dalam perancang kes anwar liwat.
  1. pihak bn.
  2. anwar sendiri.
  3. tun mahathir lagi.
ini cuma ramalan saya.
saya tidak tahu hal sebenarnya.
jadi,saya perlu tunggu masa jadi jurucakap kebenaran.

alasan mereka merancang kes anwar ini ialah:
  1. bn mahu menjatuhkan imej pihak pembangkang-anwar,pakatan rakyat.
  2. bn mahu membalas dendam atas tindakan lampau pakatan rakyat.
  3. bn mahu menukar arah tuju dan menyerlirukan pemikiran rakyat jelata.
  4. anwar mahu diri sendiri selaku mangsa dalam fitnah dan diberi belas kasihan oleh rakyat.
  5. anwar mahu menimbulkan keadaan kelam kabut di kalangan kerajaan bn supaya tiada masa berlebihan untuk mengawasi tindakannya dalam mengambil alih kuasa kerajaan pusat daripada bn.
  6. anwar mahu menjatuhi imej negara dan ahli politik demi mendapat sokongan negara lain.
  7. mahathir benci anwar yang mendedahkan kegelapan bidang kehakiman.
  8. mahathir yang cinta parti tidak mahu imej umno dijatuhi lagi.
  9. mahathir yang menjadi ahli bebas dan gelaran tun susah didedahkan jika terlibat dalam perancangan kes anwar liwat.
dalam kes liwat ini,mangsa bukan anwar.
tapi saiful jadi mangsa pula kerana tidak tahu siapa ialah pemangsa.
kerana dia mungkin digunakan sebagai alat politik dan alat perebutan kuasa ataupun dia benar-benar mengalami ketidakseimbangan dari segi mental setelah diliwat.





Tiada ulasan: