Sabtu, September 13, 2008

ISA membawa maksud ......

sebanyak 3 orang dari lapisan yang berlainan bidang:blogger,wartawan dan ahli pembangkang telah ditahan oleh pihak polis di bawah ISA.
ISA boleh digunakan untuk menahan seseorang selama 60 hari tanpa sebab atau surat tahan demi kesejahteraan dan keamanan masyarakat.

pada pendapat saya,ISA membawa maksud Ikut Saya Aja,Ikut Sama Aja,Ikut Sana,Ikut Suka Aku dan Ikut Salah Aja.
ISA ini adalah diadakan pada tahun 1960.
harap-harap kerajaan dapat mengubahsuaikan perintah tersebut.
kerana perintah ini hanya memerlukan persetujuan menteri keselamatan dalam negara jika mahu melanjutkan penahanan orang selama 2 tahun atau lebih lama lagi.
proses ini tidak memerlukan keputusan makhamah.

saya tidak mahu anda "ikut saya aja".
kerana kamu ada pemikiran hak asasi dan kebebasan sendiri.
ISA ini telah melanggar prinsip yang sebut di atas.
jadi,saya tidak mahu anda ikut "salah"aja atau ikut "sama"aja.

Tiada ulasan: