Khamis, Disember 25, 2008

tentang saya!

saya ialah seseorang yang mementingkan prinsip hidup.
saya akan mempertahankan diri dalam soal prinsip hidup sehingga saat terakhir.
walaupun terpaksa menjauhi orang ramai dan bersendirian,saya tetap dan tenguh atas pilihan aku.

saya tahu susahlah untuk manusia untuk hidup bersendirian.
tapi,saya tidak senang diri apabila berhadapan dengan orang.
saya tidak takut bersendirian dan kehidupan yang biasa.

mungkin saya menganggap diri sendiri terlalu bermoral dan berhemah.
jadi,saya menganggap masyarakat ini kurang sempurna dan ahli masyarakat kurang suci.
inilah kelemahan saya.

jadi,banyak orang di sekeliling saya kurang senang hati atas pandangan saya.
lama-kelamaan,saya telah mengambil keputusan untuk hidup dalam dunia sendiri tanpa menhiraukan pandangan serong orang lain.
saya buat perkara yang saya minat dan bermakna.
kerana banyak perkara di dunia ini memakankan masa.

mungkin saya laku seperti lalat.
selalu langgar dengan cermin kerana langgar sembarangan dan tidak memerhatikan keadaan sekeliling saya.
saya tidak mahu tunduk kepala dengan kesusahan dan kesulitan.
saya tidak mahu beransur dengan orang yang tidak mementingkan kesucian dan ketulenan.
walaupun saya tahu bermuafakat dengan orang lain adalah jalan terbaik.

saya ibarat sel.
orang lain ialah sekumpulan sel-tisu.
mereka berkerjasama dalam segala urusan.
saya tidak dapat bercampur dengan sel lain kerana mempunyai antibodi yang kuat untulk membunuhnya.
antibodi ini di luar kawalan saya dan susah untuk dihapuskan.

saya akan meneruskan kehidupan saya dalam keadaan bersendirian.
saya tidak akan kalah walaupun bersendirian.
saya akan hidup lebih biasa daripada orang ramai dan berdiri teguh atas pendirian dan prinsip kehidupan saya.

Tiada ulasan: