Selasa, Disember 30, 2008

kehidupan saya seperti lalat!

lalat sering dibenci oleh orang ramai kerana membawa bakteri.
lalat selalu berhenti di atas sampah,tahi,makanan dan sebagainya.
kadang kala,lalat selalu langgar kaca tingkap apabila tertahan di rumah.

hidupan saya seupama "lalat".
saya kurang diterima oleh orang ramai.
kerana saya mempunyai cara pemikiran yang berbeza dengan orang ramai.
saya selalu memberi perhantian atas bahan bacaan:surat khabar,buku bacaan dan sebagainya.
selain itu,saya selalu bertindak mengikut teori tanpa menimbangkan keadaan alam sekeliling.
jadi,saya tidak disenangi oleh orang di sekeliling saya.

mereka menganggap saya seorang yang aneh lagi kurang disenangi.
bukan saya tidak tahu kepentingan hidup secara berkumpulan.
tapi,saya tidak tahu cara mengaitkan teori dengan keadaan sebenar.
saya mementingkan perubahan mendadak daripada perubahan perlahan.
saya terlalu mementingkan kesempurnaan kehidupan.
jadi,saya hidup dalam impian dan bertindak secara teori.

adakah saya mempunyai persamaan dengan kehidupan lalat?

Tiada ulasan: